Eivissa pas a pas!

Es Viatge a Eivissa

El passat dimecres dia 4 de maig, els alumnes de 5è i 6è ens havíem de despertar molt prest, la majoria de nosaltres ens vàrem despertar a partir de les quatre menys quart de la matinada perquè ens anàvem de viatge cap a Eivissa, aquest viatge és d'un programa anomenat: “Entre Illes”. Vàrem arribar a l'escola amb els nostres pares aproximadament a les cinc menys quart de la matinada. A les cinc i quart, en Jaume, el mestre de 6è va passar llista per veure si hi érem tots, però faltava un nin de cinquè, en Sebastià Sureda, que s'havia quedat dormit. Va arribar aproximadament a les cinc i mitja, i va ser quan vàrem entrar dins l'autobús, però a l'autobús, es va quedar sense bateria i vàrem esperar uns cinc minuts, després, amb l'ajuda d'uns quants pares ho vam solucionar i vam partir cap al port de Palma. Tots nosaltres estàvem molt contents ja que anàvem de viatge. Quant vàrem arribar al port de Palma, vàrem agafar les nostres maletes i motxilles i vàrem entrar dins el port. Allà ens esperaven els altres alumnes de l'escola Son Canals. Després d'haver sabut qui eren les persones o alumnes que ens acompanyaven aquells tres dies de viatge, vàrem anar cap a la part de dalt del port amb l'altra escola i després pujàrem tots junts dins el vaixell. Quan vàrem ser dins el vaixell, agafàrem cada un, un lloc per seure. Hi havia alumnes que s'avorrien, que es marejaven, que berenaven, que escoltaven música i altres que no s'aturaven de moure. Quan ja érem a prop d'Eivissa, na Marga, la mestra de 5è i mestra de música, ens va acompanyar a la part de dalt del vaixell, ja veiem Eivissa! Però no es veia molt bé, l'únic que veiem era el far i les cases, es veia tot molt petit. Hi havia unes vistes precioses! Quan vàrem arribar a Eivissa, anàrem cap a l'hotel “El Puerto”. Quan vàrem arribar, anàrem al hall, on vàrem deixar ses maletes, vàrem descansar i ens vàrem seure a uns sofàs que hi havia. En Jaume, na Marga i en Tomeu, els mestres que ens varen acompanyar en el viatge, ens varen cridar i va ser quan vàrem decidir amb qui dormiríem cadascú. Després d'haver-ho decidit, els mestres ens varen donar una targeta per poder obrir la habitació de cadascú, però abans de que mos donessin la targeta ens varen dir que ens instal·léssim, que baixéssim a les dotze i quart al hall perquè a aquella hora aniríem a dinar i també ens varen dir que vendrien a ses nostres habitacions per agafar-nos els mòbils i per explicar-nos unes quantes coses que havíem de saber. Quan varen passar, ens varen donar una botella grossa d'aigua, ens varen demanar que si ens faltava qualque cosa (si ens faltava llençols, coixins, tovalloles, etc.) i també ens varen agafar els mòbils. Quan era a les dotze i quart, vàrem baixar, i quan ja hi érem tots, varem anar al hall. Quan érem al hall, un mestre anomenat Vicens ens va donar a cada un, un mapa d'Eivissa i un llibre d'activitats. Després, varem anar tots junts caminant a l'estació de bus i quan varem arribar, pujàrem al bus i varem anar cap a l'Església de Sant Llorenç acompanyats dels alumnes de l'altra escola. Quan varem arribar, en Vicens, ens va explicar unes quantes coses i li varem fer unes quantes preguntes. Quan en Vicens va acabar de explicar-nos una part de l'illa, varem anar amb l'autobús a un parc. Quan varem arribar, dinàrem i després varem tenir un temps lliure per jugar, per descansar... Quan varem acabar, anàrem amb el bus a l'únic riu que hi ha a les Illes Balears, el riu de Santa Eulària. Quan varem arribar, estàrem a la desembocadura del riu i després varem veure el pont vell del riu de Santa Eulària. Després d'haver vist el riu, ens varem seure i en Vicens ens va explicar coses sobre el riu. Des d' allà, es veia el Puig de Missa, on després, també varem anar. Després d'haver caminat fins al Puig de Missa, ens varem dividir en dos grups, un grup va anar a un museu que hi havia allà i l'altra grup va anar caminant cap a una part més alta del Puig de Missa. El grup que va anar al museu, varen veure vestimenta que duien més antigament a Eivissa, i eines o objectes que utilitzaven. L'altra grup, varen anar amb en Vicens, i en Vicens els va explicar sobre la savina, que es una planta molt abundant a les Pitiüises i després varen pujar més amunt i hi havia unes vistes PRECIOSÍSSIMES! Veies tot Eivissa! També varen anar al Porxo de l'església del riu de Santa Eulària. Quan cada grup acabava de veure el que havia de veure, el grup que estava al museu s'anava amb en Vicens i l'altra grup que estava amb en Vicens anava al museu. Quan varem acabar els dos grups de veure el museu i el Porxo de l'església del riu de Santa Eulària i de veure les vistes que hi havia des del Puig de Missa, varem anar amb el bus cap a l'hotel, i varem arribar a l'hotel aproximadament a les vuit. Quan varem arribar ens varen donar la targetes de les habitacions i també ens varen donar el mòbil. Varem anar a les habitacions per dutxar-nos i per descansar, i després, a les nou menys quart, varem baixar per anar a sopar. Quan varem baixar tots, varem anar a sopar i quan acabàrem, varem anar al hall per fer la presentació de cada escola, però com estàvem molt cansats, varem decidir amb l'altra escola que feríem la presentació el següent dia. Els mestres, ens varen dir que teníem mitja horeta per anar d'una habitació a l'altra. A les deu i mitja, varem anar a ses nostres habitacions i després ens varem dormir.

El dijous, ens varem despertar a les vuit menys quart, ens varem despertar graciés als mestres, que ens varen venir a tocar la porta. Quan va ser a les vuit i mitja del dematí, varem baixar al menjador i varem anar a berenar. Quan varem acabar de berenar varem pujar a l'habitació per rentar-nos les dents i després varem baixar un altra vegada per anar amb el bus a visitar Dalt Vila. Varem passar pel Portal de Ses Taules i varem anar al Baluard. Varem veure també una catedral, un castell, les murades i el Soto Fosc. Després de visitar Dalt Vila, varem anar a l'hotel, els mestres ens varen donar la targeta i ens varen dir que baixéssim després d'una mitja horeta. Tots varem pujar a les habitacions i després varem baixar al menjador per anar a dinar. Quan varem acabar, varem pujar, varem agafar la motxilla i després varem anar al hall, perquè anàvem a fer la presentació. Varem començar els de Son Macià, primer varen començar els alumnes de 5è i després els de 6è. Els de cinquè varen explicar com és Son Macià, quines festes i tradicions té, ses afores, etc. I els de sisè varen explicar com era l'escola, quantes aules hi ha, el professorat, l'alumnat, les festes que celebram, etc. I quan varem acabar, l'altra escola ens va explicar a quin carrer estava situat la seva escola, com era la seva escola, quins esports practicaven, etc. Quan varem acabar vàrem anar a dinar al restaurant de l' hotel. Quan vàrem acabar de dinar vàrem agafar el bus i partirem cap a Ses Salines, que és el primer espai protegit de les illes Pitiüses. Les Salines és allà on agafen la sal. Engloba un conjunt d'ecosistemes, com (estanys, platges i dunes, penya-segats, illots, medi marí...) de gran valor ecològic, paisatgístic, històric i cultural. Eivissa ha estat considerada “l'illa de la sal”. Després vàrem anar a Cala D'Hort on hi havia una vista meravellosa. Però allà hi vàrem estar poc temps. Com que estàvem tant cansats i encara havíem d'anar a Sant Antoni de Portmany, vàrem decidir agafar el bus i passar-hi per davant amb el bus, no vàrem baixar ni res. Després d'això ja ens vàrem anar a l'hotel . Quan vàrem ser allà vàrem pujar a les habitacions i els mestres ens van donar el mòbil per cridar als nostres pares. Més tard després de dutxar-nos i tornar els mòbils, baixàrem a sopar. Després d'haver sopat mos vàrem posar la jaqueta i vàrem partir a fer una volta pel port d'Eivissa. Era molt bonic, allà dues nines de l'altre escola ens varen ensenyar alguns passos de salsa per aquells que els interessava. Quan acabàrem de fer la volta tornàrem a l'hotel i ens varen deixar xerrar un poquet perquè era la darrera nit.

L'endemà al matí ens vàrem aixecar ben dematí i baixàrem al menjador a berenar. Després de berenar varem partir cap a la Necròpolis Del Puig Des Molins. Allà hi va haver molts de tipus d'enterraments com les dels segles VII-VI aC a l'època Fenícia, la forma que enterraven (la tomba) es deia Incineració en urnes o en fossa, o en un forat en la roca. Va ser molt interessant. Després ens vàrem anar a l'espectacle de la fira Medieval. Va ser molt impressionant el decorat, la forma d'actuar, etc, en poques paraules va ser molt bonic. Acte seguit ens vàrem anar a un espectacle de cavalls que també va ser molt bonic. Es va fer

migdia i ens anàrem a dinar a l'hotel. Després de dinar anàrem a la fira medieval. Quan vàrem ser allà ens vàrem separar per escoles i cada escola va anar pel seu compte. Nosaltres vàrem passar per totes les tendes i compràrem regals per la família, records per nosaltres, visitàrem tendes, etc. Passejant, passejant ens vàrem trobar un espectacle on hi tocaven trompetes, tambors i movien varies banderes. Va ser molt divertit i impressionant veure el moviment de les banderes. Més tard després d'haver fet les compres i visitar el mercat anàrem a l'hotel, agafàrem les maletes i partírem cap al vaixell. De camí al vaixell passàrem per davant una gelateria i els mestres de la nostra escola ens varen comprar un gelat a cada un. Mentre esperàvem entrar al vaixell veiem que l'aigua es movia molt. Quan el vaixell va sortir del port la majoria de persones que estàvem allà dins ja duem un bon mareig, n'hi havia que vomitaven, moltes estaven ajagudes al terra, etc, en poques paraules va ser terrible. Com que encara no havíem sopat i era molt tard els mestres ens van fer un entrepà. Quan vàrem arribar encara estàvem un poc marejats, però al final tot va acabar molt bé.

L'HORITZÓ DE SON MACIÀ VIST DE LA NOSTRA ESCOLA.

SOM UNA ESCOLA ECOAMBIENTAL!!!